Home
Dzisiaj wszyscy wiedzą, że aktywność ruchowa jest niezbędna do utrzymania bezpiecznej dla zdrowia wagi i pozbawionej zbędnego tłuszczu sylwetki. Każdy rodzaj sportu ma swoich fanów. Szczególnie dużą grupę zwolenników mają treningi odbywającej się w klubach fitness oraz w siłowniach, które proponują bardzo różnorodne rodzaje ćwiczeń. Jakie są ich rodzaje, które z nich cieszą się największym zainteresowaniem?

Ćwiczenia na orbitreku
Autor: JBLM MWR
Źródło: http://www.flickr.com
Wśród treningów prowadzonych w klubach fitness czy w siłowniach obecne są ćwiczenia izolowane - sprawdź więcej na stronie www. Są to szczególne ćwiczenia, podczas wykonania których do pracy angażowana jest określona grupa mięśni. Pozostałe mięśnie mogą w trakcie ćwiczeń odpoczywać. Najczęściej bowiem nie są one poddawane w tym czasie żadnym ćwiczeniom. Dla osoby wykonującej ćwiczenia oznacza to, że w czasie ćwiczeń należy skupić się tylko na wybranej grupie mięśni bez obciążania innych. Wśród ćwiczeń uznawanych za izolowane wyróżnia się ćwiczenia stworzone specjalnie dla osób zaczynających swoją przygodę z treningiem, jak również te dla osób naprawdę już doświadczonych. Osoby dopiero zaczynające muszą stawiać właśnie na ćwiczenia izolowane, korzystając ze specjalnych przyrządów, między innymi sztangielki i ławeczka prosta. Ćwiczenia izolowane wykonywane są nie tylko w klubach fitness. Wykorzystuje się je również w rehabilitacji osób chorych. Cieszącym się największą popularnością ćwiczeniem izolowanym są rozpiętki. Ćwiczenia (zobacz zobacz tą witrynę http://www.rehafit.org/) izolowane są wybierane przede wszystkim przez kulturystów, gdyż umożliwiają rozwój jednego określonego mięśnia. Ćwiczenia izolowane to rewelacyjny sposób na poprawę wyglądu mięśni w sezonie letnim.



W klubach fitness, ale też na siłowniach ćwiczy coraz więcej kobiet. Przyciąga je przede wszystkim marzenie o pięknej, seksownej sylwetce. Wśród ćwiczeń, które oferowane są zwłaszcza przedstawicielkom płci pięknej znajdują się ćwiczenia, które umożliwiają osiągnąć ładny wygląd nóg. Trening nóg – również ten prowadzony w lecie - składa się z serii kilku prostych ćwiczeń, które można wykonywać nie tylko w klubie, ale również w domu. Jak każdy typ ćwiczeń, również ten trening musi zostać poprzedzony rozgrzewką - http://www.budujmase.pl/trening/artykuly/6395-trenin-ud-nog-wedlug-profesjonalnego-kulturysty. Trening nóg zaliczany jest do ćwiczeń o charakterze izolowanym. Należy więc wiedzieć, że nie należy się koncentrować jedynie na wykonywaniu ćwiczeń tylko i wyłącznie nóg, ale włączyć do treningu także inne ćwiczenia. Podczas ćwiczeń o charakterze izolowanym ryzyko powstania kontuzji jest bowiem znacznie większe niż w przypadku ćwiczeń, które mają charakter złożony. Zaleca się więc zestawianie ćwiczeń izolowanych z ćwiczeniami złożonymi. Odmian ćwiczeń o charakterze izolowanym jest przynajmniej kilka. Znajdują się wśród nich nie tylko przytoczone ćwiczenia na nogi, ale także ćwiczenia na mięśnie brzucha, pupę, plecy i wiele jeszcze innych. Jeżeli jednak zależy nam na zbudowaniu dużej masy mięśniowej i znacznej siły, powinniśmy postawić na ćwiczenia złożone, dodając do nich określone ćwiczenia o charakterze izolowanym.